Wyrzeczysko / instalacja site-specific – Konrad Gęca

Instalacja podejmuje temat obrzędu/rytuału jako spektaklu, będącego warunkiem trwania tradycji. Podbudowę merytoryczną stanowią fragmenty wydanej w 1976 r. książki pt. „Wyrzeczysko – o świętowaniu w Polsce” (T.M. Ciołek, J. Olędzki, A. Zadrożyńska), odniesienia do kultury polskiej są jednak tylko punktem wyjścia do szerszego ujęcia tematu i roli tradycji i kultury w życiu człowieka niezależnie od miejsca jego zamieszkania.

Konrad Gęca: Spaceruje, podgląda, nasłuchuje, coś tam zapisuje, rysuje, improwizuje, zestawia, buduje i dekonstruuje, ewentualnie „z wzrokiem wędrującym po dawnych wspomnieniach opowiada dziwne anegdoty, które w pewnym punkcie urywają się nagle, rozprzęgają i rozwiewają w nicość…” – to z Szulca.

Współpracował z M. Borczuchem przy spektaklu „Paradiso”, z M. Barskim tworzył niePrzewodniki Miejskie, sound-artowe kabareciki w duecie To Się Nie Uda. Najczęściej działał solo. W ramach swojej pierwszej instalacji site-specific (pod jakże enigmatycznym tytułem „Recorded or Real”) nasłuchiwał, dryfując na tratwie po jeziorku.

Grał i organizował koncerty, odbywał podróże po różnych zakątkach globu (których stara się odbywać jak najwięcej), prowadził warsztaty (tu jakby nieco mu przeszło, acz nie powiedział jeszcze ostatniego słowa). Aktualne zajawki to obrzędy, folklor, synth-popowe beaty, drewno, płoty, zieleń i spacery.

web: dropr.com/konradgeca
dropr.com/muzykoterapia